Handelsbetingelser


1. KØB HOS CULLI.DK


Der er ikke indgået en bindende købeaftale med Culli.dk, før De har modtaget en ordrebekræftelse fra Culli.dk.

Faktura bliver medsendt ordren, når den er pakket. Der vedlægges ligeledes en returseddel i pakken, som du modtager. Retursedlen skal bruges, hvis du returnerer en vare.

2. PRISER


Alle priser er inkl. 25 % moms og i danske kroner, hvor intet andet nævnes.

Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

Der tages forbehold for:
[list]
[*]Valutaændringer
[*]Force majeure
[*]Leveringssvigt
[*]Afgiftsændringer
[*]Udsolgte varer og trykfejl

3. SALG GENERELT


Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.

En bestilling til afhentning i butikken slettes, såfremt den ikke er afhentet senest 4 hverdage efter bestillingen.

Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.

4. LEVERING


Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos Culli.dk's leverandører.

5. BETALING


De mulige betalingsmåder er:
[list]
[*]Dankort
[*]Visa/Dankort
(*) Visa Electron
(*) Visa
(*) Maestro
[*] Mastercard
[*]Kontant (kun butikssalg)

6. AFBESTILLINGER


Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket " Afbestilling ". Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.

Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten " Afbestilling ! " indsat i emnetekst. Afbestilling kan ske senest 1 time efter ordreafgivelse på info@culli.dk, da vi bestræber os på at ekspedere indkommende ordrer hurtigst muligt.

7. SÅDAN RETURNERER DU EN VARE


Der er tre måder, hvorpå du kan returnere en vare på:

[*]Du kan nægte at modtage varen fra postvæsnet.
  og I denne sammenhæng beder vi dig om, at gøre postvæsnet opmærksom på, at de straks kan returnere varen til Culli.dk.
[*]Du kan modtage varen fra postvæsnet og efterfølgende inden for de 14 dage, returnere varen til Culli.dk.
  o I denne sammenhæng beder vi dig vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos Culli.dk. Derudover vil det lette ekspeditionen, såfremt du husker at vedlægge vores returformular, som blev sendt i pakken som du modtog. Du kan eventuelt få den eftersendt på mail ved at du retter henvendelse til vores kundeservice, på mail info@culli.dk.
[*]Du kan aflevere varen i butikken indenfor 14 dage.
  
Returadressen er følgende:

Culli

Søndergade 12

8600 silkeborg


Du har 2 muligheder for at sende din vare(r) retur:

1) Du betaler selv for returporto (husk at få track-and-trace nummer på pakken) og det fulde returbeløb vil blive udbetalt (ekskl. portoomkostninger).

2) Du vælger at bruge den tilsendte returfragtseddel til returnering og ikke ombytning. Der fratrækkes 50 kr. ved udbetaling af returbeløb.

Vi gennemfører en tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som der er benyttet ved den oprindelige transaktion, medmindre der udtrykkeligt er aftalt andet. Der vil ikke kunne udbetales kontant fra vores fysiske butik for varer, der er købt på Culli.dk, og som afleveres retur i vores fysiske butik. Beløbet vil i de tilfælde ligeledes blive ført tilbage på det anvendte betalingskort. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur. Beløbet skal ifølge forbrugerreglen tilbagebetales inden der er gået 14 dage fra modtagelsen af varen, vi bestræber dog os på at tilbagebetale pengene umiddelbart efter modtagelsen af returvaren/varer.

Varer der returneres på efterkrav, sendes uden porto eller pakker som er sendt uden omdeling og skal afhentes på posthuset nægtes modtaget af Culli.dk. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Alle ombytninger klares indenfor 1-5 hverdage.

8. FORSVARLIG RETURNERING


Alle produkter, der returneres til Culli.dk skal være forsvarligt indpakket. Varen skal tilbageleveres i original og ubrudt emballage, da varen efterfølgende skal kunne sælges som ny.

Culli.dk anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks track & trace system, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Culli.dk. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken, såfremt udlevering ikke har fundet sted.
Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

VIGTIGT
Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.

9. REKLAMATIONSRET


Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos Culli.dk. Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

10. ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN


Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Culli.dk inden rimelig tid efter varens modtagelse. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info@Culli.dk eller på tlf. 86 82 50 54.

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale fragtomkostninger. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til fragt, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelsen. Du har selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse.

Varen skal sendes til (dog skal kundeservice først kontaktes):

Culli

Søndergade 12

8600 Silkeborg


Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores returformular, som du kan få eftersendt på mail ved at rette henvendelse til vores kundeservice på mail info@culli.dk.

Varer der modtages retur i snavset  tilstand, vil blive opkrævet et beløb svarende til Culli.dk’s udgifter til, at de kan videresendes i ren tilstand til Culli.dk's leverandører.

Varer der sendes retur, men som ikke indgår under reklamationsretten, vil blive returneret til kunden på kundens regning. Vi vil kontakte jer for at aftale, hvordan I ønsker varen sendt retur. Vi vil returnere varen, når fragtomkostninger er betalt af kunden enten via mobilepay eller bankoverførsel.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden porto, eller som skal afhentes i en postbutik. Du er dog velkommen til personligt at aflevere din reklamationssag til os på vores adresse.

11. ER DE I TVIVL


Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Culli.dk, at De retter henvendelse til Culli.dk  via mail: Info@culli.dk eller på tlf. 86 82 50 54.

12. SIKKERHED...


Alle køb foretaget igennem Culli.dk foregår via en krypteret forbindelse. Culli.dk har derfor ikke adgang til dine konto-oplysninger. Det er kun NETS, der har adgang til dine data.

Dine personlige kontaktoplysninger er 100% fortrolige og vil aldrig blive overgivet til andre. Tilmeldingsoplysninger til Culli.dk's nyhedsmail vil ligeledes kun blive anvendt internt. Vi benytter oplysningerne til ordrebehandling og markedsføring af vores produkter.

13. KLAGEADGANG


Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice på telefon 86 82 50 54. Hvis vi ikke sammen kan finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Forbrugerklagenævnet adresse: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Carl Jacobsens Vej 35 2500 Valby. Tlf.: 41 71 50 00.

KØBEREGLER


1. Reklamationsret
2. Ombytningsret
3. Rimelig tid
4. Formodningsreglen
5. Fotrydelsesret

1. REKLAMATIONSRET


Reklamationsretten er kundens ret til, at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Kunden har to år til, at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos sælgeren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret.

2. OMBYTNINGSRET


Forbrugeren kan som udgangspunkt kræve, at få ombyttet en vare i stedet for at acceptere sælgers tilbud om, at få varen repareret. Det var omvendt indtil 1 januar 2002. Der er dog et meget vigtigt forbehold: Forbrugeren kan kun kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige omkostninger i forhold til en reparation.

3. RIMELIG TID

I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere efter, at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne.

4. FORMODNINGSREGLEN


Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at forbrugerne sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at forbrugeren indenfor de første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet.

5. FORTRYDELSESRET

I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt, hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage tilbagebetaler vi varens pris.

For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til Post Danmark eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen.
Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Det vil sige, at du må prøve tøj på som i et prøverum, og du må gå rundt indendørs i et par sko, uden at yde slitage på skoens såler. Derfor prøv sko på et gulvtæppe, og eller bløde overflader.

På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller man kan miste sin fortrydelsesret.  Vi giver besked i ordrebekræftelsen, hvis der er varer, hvor fortrydelsesretten ikke gælder, fx på grund af varens art, eller hvor du kan fortabe din fortrydelsesret ved at bryde plomberinger. Herunder alle skønhedsprodukter, som ikke vil kunne sendes retur ved at plomberingen er brudt.

Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af Culli.dk ud fra en mulig salgsværdi.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen returneres med  ORIGINALE mærkater/emballage. Manglende ORIGINALE mærkater/emballage medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor du ud fra en vurdering foretaget af Culli.dk, vil blive krediteret et tilsvarende beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINALE mærkater/emballage medføre, at købet ikke kan fortrydes.




Familien Weyhe Cloos  |   Frederik  |   Mads    |   Marcus  |   mail@globalopvarmning.dk